Jumaat, 13 Januari 2012

macammana kite zaman kecik dulu ? bersiri

Taman Permainan T.T.J


Mari dengar, Wahai Kawan,
Hikayat lama, Berwajah baru,
Penuh Nasihat, dan teladan
Inilah, Pada Zaman Dahulu







Owh just selingan sahaja...hihihi.
berbalik pada tajuk kite " macam mane kite zaman dahulu?"


Ape pulak entri kali ini  budak kecik pulak?



 Ok kita mula. Zaman Kanak-kanak adalah impian bagi orang yang dah melepasi zaman ini?betul ke?


cube kite bukak balik buku lama. selalu kita dengar para remaja dan para ibu bapa akan berkata begini :-


1- "alangkah indahnye aku zaman sekolah ... main dengan kawan .bla...bla...bla"


2- "so cute tengok picture ni ..teringin i nak ke zaman dlu ...bla...bla...bla..."


3- "Hai kawan ko dah kurus sekarang... dulu time sekolah kaulah...bla...bla...bla"


dan banyak lagi perkataan yang diluahkan ketika terkenang zaman dahulu. tapi kalaulah orang yang beragaduh atau bermusuhan pulak cara diorang ingat. Ini yang selalu diorang katakan :-


1- "kalaulah aku boleh putar waktu ... andai dapat aku putarkan dunia ..bla...bla..bla"


2- "kalaulah aku bagi kucing aku makan , tentu dia...bla...bla ..bla"


3- "aku teringat dia selalu bergurau dengan aku , tapi sekarang ...bla...bla..bla"


dan banyak lagi perkataan terpacul dengan mulut kite nie. aku teringat kate cikgu aku.


Cikgu 1  berkata 


" yang dah lepas tu lepas ye apad(panggilan aku) jangan diungkit lagi , menyesal dibuatnye" 


cikgu 2 pulak sambung


"TIme is a great teacher ,but unfortunately its killss all its pupils" 


cikgu 1 pun senyum kat aku aku balas senyum 


cikgu 2 pun tanye 


"why you smile fadzli?, la cikgu 1 pun senyum ko, nape tak paham ke?"


aku menjawab


"lebih kurang camtu la cikgu...hehehe(gelak sopan)"


cikgu 1 diam menunggu jawapan dari cikgu 2 mengulas kata2nya sebentar tadi


"emhh3... maksudnye masa tu gulu paling best skali tapi dia bunuh semua student dye... paham?


aku pun senyum sambil tersengih...


sampai disini sahaja ... tapi ade sambunganya jangan lupa follow untuk mengetahui kisah lebih lanjut...







Tiada ulasan:

Catat Ulasan